mandag 8. februar 2010

Måndagens snabbträning jag brukar ha uteblev idag. En helg med telemarksåkning gör att låren och benen skriker efter en dags vila och lika bra det. Skulle ändå åka och se en visning så hade bara blivit stress oavsett.. Jag parkerade den gående bilen på trottoaren efter visningen och gjorde i stort sett hi-five med min kära i dörren. Hennes timme började på Ringnes en halvtimme senare så ingen tid att förlora.
Jag och Fel tog en sedvanlig dusch, ganska lång sådan eftersom det var väldigt skoj att spruta vatten i pappas ansikte idag. Skrattade så hon nästan satt duschhandtaget i halsen. Trollet.. På med pysjen och efter 2 barbaböcker under täcket somnade både hon och jag. Något yrvaken kvicknade jag till. Tror jag sov 10 eller 15 minuter, osäker. Skönt var det dock och hade lätt kunnat ligga kvar, men jag vet vilket helvete det blir att sova på natten i så fall. Ska läsa igenom prospektet lite mer noga nu och se om det är något att ha. Kolla Finn också. Sen sova tidigt.. Snart tre veckor med lite sömn när OS sparkar igång så lika bra att sova medans man kan:).

Missade Dolph i Lördags. Catchade upp på Youtube. King kong när han knäckte isblocken. Dolph ägde scenen. Trodde aldrig jag skulle säga det om han men han var verkligen cool. Iskall och blond. En stor anledning att se MGP, Dolph rular!

Snart hockey i världsklass. Ovetjkin lekte med Crosby och hans Pittsburgh inatt och ryssarna ser ut att bli dödligt vassa. Favoritstämpeln på dem med Canada som utmanare. Sverigen inte mer än en iskall joker. Tillsammans med Finland som man aldrig kan räkna bort. Z i form dock, 2 nya mål inatt och han blir vår viktigaste kugge tillsammans med Lunkan som prickat in formen igen.. En vecka kvar...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar