tirsdag 8. februar 2011

När jag blir liten..

Felicia var med barnehagen på botaniska idag. Där har de en djurpark, eller mer en avdelning med uppstoppade djur för att vara korrekt. En etage med de skandinaviska arterna och en etage med mer exotiska inslag. Detta besöket fallt visst väldigt i smaken hos samtliga de små och de hade massa att berätta idag, speciellt Felicia då. Hon hade sett älg, möss, en stor stor björn och en zebra. Plus mååånga fler.
"-Så det var gøy på turen idag?"
"-Ja, såg mange dyr."
"-Høres morsomt ut, hade virkelig ønsket at jeg kunde fått vært med"
"M m m, når du blir liten pappa får du se dyr. Når du får små ben som meg!"

Klart det hjärtat. Jag är bara glad att du är glad. Att du är glad på mig och att det inte blev som igår. När jag sa att hon inte fick ta med sig barnehagens docka hem ramlade hennes värld i hop, hon föll som ett höstlöv till golvet.
Som en italiensk fotbollspelare som överreagerar en liten kroppskontakt typ. Pappa var idiot och hon kunde ju inte förstå hur det var möjligt..
Pappa var generell idiot resten av kvällen med, och duschningen samt tandborstningen blev ett enda stort fiasko. När jag gick upp till hennes sovrum låg hon fortfarande och slog med händerna i badrumsgolvet samtidigt som decibelnivån på hennes skrik nådde topp.. Efter vart kom hon dock och lade sig i sängen och jag hann väl inte mer än börja läsa innan John Blund kom och hämtade henne..
Idag har pappa varit världens bästa. Massa nuss har man fått och fjäsket har väl nästan gått till överdrift om man ska hårddra. Hon vet när hon gjort fel och hon vet exakt hur hon ska reparera och göra en glad. De är väl inte direkt dumma och ovetandes de små liven..

Dags att sända in ny söknad på barnehage idag så att vi är med i kampen till sommaren.
Kanske vi har en chans att få vår första plats genom kommunen på 3 år..
Var det inte Siv Halvorsen som lovade full barnhagedekning 2007 förresten..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar