onsdag 23. februar 2011

Himmelblå!

Snöade idag igen, precis som igår. Så här skulle det sett ut om väderprognosen stått i en sportbilaga: "Kung Bore vägrar rätt och slätt att ge sig i denna matchen här och minusgraderna biter sig stenhårt fast i anfallszon. Massivt tryck. Man undrar när våren ska få rensat ut pucken ur zonen, slått till icing. Först då blir det "plussisar". Just nu är det spel mot ett mål..."
Hää? Inte illa va?Personligen har jag lust att trycka ner Felicias ullkläder i halsen på redan nämnda Bore. Ull ska det vara, ull åt folket! Det är tammefan så att personalen ser snett på en om man kommer och leverar ungen utan ullundertöy. "Har du ikke kledd hun i ull?? Vil du ikke ditt barns beste?!" Vad jag vet hade jag majoriteten vinterdagar ute i snöhögarna UTAN ullundertöy och jag har fan klarat mig fint. Gahh! Kan jämföra med tranhysterin. "Klart du må gi ditt barn tran, helst før det er født og allerede i fosterstadiet. Kun naturell, ikke smaktilsatt. Gjør du ikke det så kan... Ja, vill du ikke ditt barns beste..?" Välkommen till Ullens och tranens mekka, för stunden VM-febrigt och med skyhigh förväntningar på många guld!!

Följde faktiskt upp gårdagens morgontrim med ytterligare en morgontrim tidigt idag. Inte illa! 25 minuter sammanlagt bestående av intervall och lite uppvärmning. Fin start på båda dagarna måste jag säga:).

Vinterferie nu och det skulle märkts om det inte var så att jag var själv på jobbet denna veckan.. Lugnare på telefonen, ingen bilkö ner och begränsat med mail. Har man dock 3 mailboksar att ta sig av blir det mycket att stå i ändå.. Långa dagar, sena kvällar..

Hämtade Felicia i skaplig tid idag och vi drog på Meny på köpsenteret för att fylla på skafferiet.
Hinner inte mer än komma in bland apelsiner och äpplen innan jag kör in kundvagnen i hälen på den som står framför mig.. Shit! Måste gjort skitont tänker jag och hoppas att damen framför inte ska börja kasta ruttna kivi på mig. Visar sig att det är hon Line Verndal från "Himmelblå", och jag känner att jag blir lika röd i ansiktet som paprikorna vid sidan av.. Hon är ju råsnygg.
"- Oops, sorry!" säger jag och pekar på Felicia som om det var hennes fel. Nejda, det gjorde jag inte alls. Eller.. jag vet faktiskt inte vad jag gjorde eftersom pinsamheten var total samtidigt som det faktiskt var en kändis jag höll på att skala akillesen av.
"- Beklagar, gick det bra?"
"- Jada, ingen fara" säger Line och ser på mig och smilar. Hon ser på Felicia och säger hej med ett leende endast en himmelblå kan locka fram. Eller nåt. Trevlig hon Line. Hur det gick med akillesen har jag ingen aning om..

FCK fick en lektion i parken igår kväll och kunde inte alls hota Chelsea som jag hade hoppats. Matchuppehållet sen december lös igenom tydligt och Grönkjärs felpass på första målet säger det mesta. Anelka nätade snyggt båda gångerna och 0-2 på Stanford Bridge räcker för att gå vidare alla dagar i veckan. Synd för Ståle och hans mannar men väntat..
Marseille-United strax parallellt med Inter-Bayern Munchen.
Blir ett fint sällskap till kvällsjobbet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar