fredag 28. oktober 2011

Rynkor

Mina fötter är blöta. Som om jag vassat runt i Akerselva i total förvirring. Eller kanske bara den totalförvirringen bestod i att välja Ed Hardy LÅGSKO idag? Schackdrag.

Blir påmind om wetlooken jag måste ha i det det droppar ner på displayen på min Flyer.  Flyer och jag har kommit närmare varandra än jag kunde tro var möjligt efter Galaxy TAB sa byebye. 7 tum är tillräckligt. Funkar dessutom fint på ASP. Behöver inte mer..

Står som en fuckings sardin på buss 54 upp mot Kiellands Plass. Den ena luktar värre än den andra och jag bara väntar tills nästa hållplats när alla kids dunstar, hoppar eller försvinner av till sin respektive skola.

Bilarna köar vid rödljusen. Lika ivriga att få komma iväg som kalvar på bete.

Kliver av på Kiellands och hämtar ut min gratiskaffe på Kaffe&Juice, Fredagsrutin.
Ser mitt eget ansikte i det speglande skyltfönstret till Sushirestauranten och blir snabbt påmind om en ting. Tiden går jävligt fort! Jag är 35 bast, på kanten att ramla över till 36 och konturerna av åldrande men också erfarenhet gör sig tydligt påminda.

Jag vandrar vidare med rynkfri gratiskaffe.


Människor utan paraply hukar sig under de smala fasaderna.
Inklusive mig. Fan vad det öser ner.
Underbara "Lazarus" med Porcupine Tree sjunger till mig i mina öron.
Kombinationen med regnet blir så förbannat vackert.

Så tar jag sats och löper mot kontoret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar