torsdag 6. oktober 2011

Dagen D imorgon..

I morgon är det Fredag och dagen med stort D för svensk fotboll säsongen 2011/12. Förutsättningarna är ganska enkla: Vinst och vi är väldigt nära kvalplats som grupptvåa. Om vi sen tar minst en poäng mot Holland på Tisdagen så kan det vara så Sverige tronar som bästa tvåa och därmed belönas med en direktplats till EM..Många OM jag vet, men faktum är att seger imorgon gör att lilla Sverige återigen kan hoppas på mästerskap. Kanske kommer vi igen tillbaka till finrummet. Bommade VM 2010 pga en missärmatch i parken mot Danskarna och slutspelet uteblev då just Danmark tog platsen. Det vill vi inte vara med om en gång till. Då gråter Sverige igen..
Jag tror att Sverige kommer att ta med sig tre poäng hem. Mellberg är tillbaka igen, Zlatan är skadefri och Finland har nada att spela för förutom grannlandsäran.. Blir inget målfyrverkeri liknande 5-0 vinsten på Råsunda men det behövs inte. Håller med ett. Om vi håller tätt..
Läste Ekwalls reporter på Twitter. Allt tyder på ett supertaggat svenskt lag som inte på något sätt vilar dagen före drabbning. Mellberg blev tydligen skitgrinig när han loosade i fotbollstennis på uppvärmningen, sin vana trogen. Bra tecken.
"Mellberg sänkte Chippen nu. Bakifrån. Chippen haltade av. Mellberg tog ingen notis. Gick iskallt därifrån. Allvar nu." Denna tweet talar för sig själv. Taggad Mellberg, taggat Sverige. Svensk sisu nu!!

Ganska märklig dag. Först glömde jag allt av hjärna hemma då jag lät både träningsväskan stå i hallen samt att jag glömde göra matpakke till Felicia innan vi gick till barnehagen. Gå hem igen, smöra bröd och skära frukt samt ta med träningsväskan. Ner till barnehagen igen.. Var på kontoret runt nio, dryga timmen efter att jag drog första gången. Ofräscht.
Kl 10:34 ringer Maria. Aldrig pratat med Maria förr och hade ingen aning om vem hon var. Presenterade sig och sa hon kände en kompis. Jobbade i ett castingfirma visst..
"- Kan du tänka dig att prövspela för Norsk Tippings nya reklam? Kan du nästa Onsdag, hela dagen om det eventuellt skulle bli du? Kan du se stekare ut? Du vet typ Stureplanssvenske, lite glatt så där..?" Höll på att vränga kaffen i näsgången och undrade genast vem som hade lurat mig.. P4s telefonluring? Nån annan jävel som vill sätta mig på plats genom att göra narr och skämma ut mig..? Då kanske de hade dragit på nåt mer ballt iofs. Efter att ha tagit in hennes ord och hört henne förklara läget gick det rätt fort. Inte fan kan man säga nej till en sån är chans tänkte jag, dessutom har jag aldrig stått framfr en kamera förut.. Kan vara ballt att testa. Två timmar senare var jag nere på audition  i Gamlebyen. Iklädd en rosa stekarskjorta och med en slimmad snedbena satt jag helt plötsligt och improviserade en limousintur! Assa.. What the f%#€k?!! Haha, ler fortfarande av det.
Ska jag vara ärlig tror jag att det är en på miljonen att jag får den rollen. Finns en anledning till att vissa folk är skådespelare faktiskt.. Eller att vissa INTE är det kanske är mera riktigt.. Whatever. Kul upplevelse, ballt att testa och en oväntad händelse i vardagshysterin.

Torsdag. Innebär Dag, Lydverket och TKFN. Stora tv-kvällen och utmaningen blir väl att hålla sig vaken. Kanske skulle spela in Morten Ramm & co förresten. Lägga sig.. Lust att se Birro i "Debatt" kl 22 med.. Hmm... Nje, lägger mig. Viktigt att vara pigg imorgon kväll till matchen. Vara taggad. Taggad som Mellberg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar