torsdag 11. august 2011

Øya eller inte Øya?

Nu är jag egentligen inte så himla taggad likaväl(Kan bero på att jag sitter under filten i soffan och att det regnar ute just nu..)att gå på Fredag. Frånsett ett stort skäl. Det stavas Bring me the horizon, det skräniga Sheffield-bandet som fått sitt internationella genombrott detta året här.. Jag bara rådiggar sista plattan. Den är med mig när jag löper, när jag åker buss och ibland på kontoret(När jag sitter ensam då förstås). Klar sexa på tärningen. Tvivlar inte ett dugg på at de är kanon live heller.. Men 700 bucks för ett band..? Blodigt alltså. Iofs är det lite fler grejer med såsom Lykke Li, Kvelertak, Pulp mfl men ingen av dem jag diggar speciellt.. Får kanske se det som en helkväll da.
Alltid när man verkligen vill få till något så brukar det som regel strula. Ingen hemma, barnvakterna sjuka(eller ska på samma event du vill gå på). Nu, när man inte är råtaggad så ordnar sig allt. Barnvakt blev ordnat på första försöket och biljetter kunde visst nån fixa även om det var utsålt.. Så, ska man bara göra det da elle?! Hmm..
Zippar lite på ett glas rött och ser Moa trycka in straffen som ger 3-0 mot Tjeckien. Norge har medvind. Blir EM av detta! Hysen har just räddat den blågula vänskapskvällen genom att chippa vidare Anders Svenssons geniala passning till 1-0. Om det kunde ske i Ungern med.. Då är vi fan i EM tror jag som en av de bästa tvåorna!

Kanye West var tydligen så pass bra i Bergen att VG:s överskrift var "Kanyefest". Vem är det som är så förbannat fyndig på den redaktionen..? Spelade på Öya igår med. Ska visst vara pompöst sägs det...

Torsdagen börjar med knallblå himmel och fågelsång. Felicia cyklade till barnehagen och jag gick bredvid, säcken i den ena handen och den smutsiga pandabjörnen i den andra. Turdag idag och förhoppningarna är visst stora märker jag. Små glädjeämnen..:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar