søndag 21. august 2011

Rätt surealistiskt at man sitter hemma med frukostkaffet i soffan redan. Vaknade på Millans köksgolv kl 07:30 och insåg faktat att jag hade väldigt, väldigt bråttom. Klockan hade visst inte ringt 07:00 så ren flax att jag vaknade när jag vaknade. Väckte Andis och Magnus som skulle åka med hem och stressade ut till bilen. Hyfsat pigg ändå, drack inte så mycket igår eftersom jag skulle köra och i vart fall inte efter elva.. Med 2 lik i bilen(den ena blekare än Andis) forsade vi fram på den tomma motorvägen mot Oslo. Knappt en bil på vägen. Måtte vara hemma senast 0830, så var det bara. Klockan var 08:27 när jag svängde in och parkerade framför garaget och jag kunde väl bara konstatera att det var rätt korkat att jag inte gick och lade mig före 0330. Trött och fruktansvärt tung i skallen när jag vandrade upp mot huset(kunde det vara kräftorna tro?). Nu knappa 2 timmar senare är det lugnt. Lite frukost och ett par baljor kaffe gjorde underverk.

Felicia lagar koja på terrassen och jag väntar spänt på resulatet. Skulle bjudas på fika visst nog. Frestar inte väldigt med runt 10 grader kanske men vad gör man inte.

Canal+ eller Viasat. Vilken pakke ska man gå for i år tro? Premier Leauge+CL vs La liga+SerieA+elitseriehockey. Luktar Canal+ denna gången med.

Efter att återigen misslyckats med att hitta en drop-in tid hos nån av de lokala salongerna igår var jag tvungen att göra något. Alltför långt och oöversiktligt. Drar bak det i en slickfrilla rätt från Lidingö och jag har problem med att ta mig själv på allvar när jag tittar i spegeln. Det hade alla på festen med. Mr Lidingö blev mitt namn.. Helt tills jag blev klippt i köket kl 2 på natten da.. Joda, hon hade jobbat som frissör i 15 år. Dock kanske jag inte hade valt den här frissyren i ett dagligt tillstånd men what the heck.. Inte hela världen. Får väl klippa sig igen om det är så.

Måla en stol till idag kanske.. Nej nu ropas det på fika från kojan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar