lørdag 14. mai 2011

Jason Diakitè soulrappar på Tv4:s nyhetsmorgon. Ny plattas ska släppas och med hans popularitet uppmärksammas det självklart.. Lika stor här i Norge med förresten.
Jason, som är mer känd som Timbuktu har också gjort ett glimrande samarbete med norska Susanne Sundfør. Värt att lyssna på, lovar.
"Sovkuddarna" svider i mina ögon. Håret står åt alla håll och skulle definitivt behöva klippas(kanske tvättas också) och göras fresht. Orakad som en gammal bakfull Jocke Thåström men jag skiter lite i det.. Ibland är det skönt att ge lite fan. Och då kan man väl ta en petitess som skägget, kan man inte det..? Druckit alltför många koppar kaffe redan men hämtar likaväl en påtår till. Balkongdörren står på glänt och gör mina fötter härligt kalla, till trots för sommarsolen som tittar in. Sommaren kommer sakta sakta, härligt!

Lördag. Jag och Felicia är ensamma idag och en tur till stan blir perfekt. Inte gjort på evigheter och trikk, tunnelbana och lekpark tror jag uppskattas. Dessutom en avtalad lunch med Andis som jag inte sett på evigheter. Blir perfekt.
Johanna borta idag/kväll och den enda fördelen det ger är att jag "missar" 4 timmar MelodiGranPrix ikväll. Aj aj aj. Får bli en film när Skatt somnat kanske.

* Sverige gick mot alla odds till VM-final efter vinst mot Tjeckien och det blir drömfinal mot Finland! Igen! Imorgon bänkar jag mig och ser Sverige live för första gången(Jävla Viasat!!).

** Ståle Solbakken till FC Köln. Kan bli intressant att följa.

*** Felicias första ordentliga 17:e mai firande. Måste självklart inhandla ett flagg till henne idag!

Dags att göra människa av den här gamla Thåströmskepnaden kanske..
Eller kanske inte. En tandborstning och linser för räcka. Ibland är det som sagt lite skönt att ge lite fan...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar