tirsdag 10. mai 2011

En månad går jävligt fort ibland..

Ungefär lika fort som Zlatans frisparkskatapult mot Roma i Lördags då keepern nästan blev med in i mål. Typ. Varit ruskigt kall på skrivfronten under just denna perioden och om det beror på Zlatans tillslag med vristen eller dåligt med tid ska jag låta vara osagt. Hur som helst, en månad snabbt sammanfattat: Äggletningen i påsk gick felfritt(jag hittade alla ägg före barnen), veckan på Mallis var härligt varm och chill och nu är vi..? Här! Som Zlatans frispark. Fort. Brutalt. Trevligt.

Sommarens intrång har gjort att man helt plötsligt måste vara ansvarsfull husägare och gräva i rabatter, sätta blomster och få jord under naglarna(Iiiii!). Ner med gammal spalje och upp med ny. Que?! Vad hände egentligen med «jag ska alltid bo i lägenhet»-attityden, det där att slippa bry sig om nerskitade husväggar som måste målas och terrasser som ska beisas? Har jag blivit vuxen..? Har jeg blitt voksen?! Har JEG blitt voksen??!?!!!! Ja, det har jag nog fanimej blivit kanske.

Jag tycker faktiskt det är ganska skojigt att pyssla lite för att vara ärlig. Nu har vi inte direkt en fotbollsplan att ta oss av så klippningen slipper jag ju. En liten rabatt(kräver stoooor kärlek dock) som vi kanske kan få liv i med våra inte alltför gröna fingrar. F.ex ser jag fram emot att få sätta opp den redan nämnda spaljen nær jag kommer hem idag.. Riva ner den gamla och snömodelesta varianten som ligger vinkelrät mot marken. Gläder mig!
Jag vet, världen är inte vad den alltid varit och saker och ting förändras och bla bla. Vissa prosesser mognar med tiden, apelsiner är f.ex inte stora med en gång och äpplen smakar surt medans de är kart. Människor funkar likadant och jag ska inte förneka att jag är en del av den skaran, tvärtom. Är väl positivt att man kan ändra på sig? Make change a living. Yeah! :)

Ska tilläggas att jag heller inte gillade sushi för ett halvår sen, något jag knappt kan hålla mig borta från nu...

Helgen som var nyligen var fylld av just såna sysslor men också lite annat. "Sentrumsløpet" gick av stapeln i Oslo och jag och Caspar hade bestämt oss för att löpa. Eller rättare sagt, Caspar utmanade mig. En hel, stor, kall och vällagrad pils stod på spel och det vore väl märkligt om man inte löpte arslet av sig för den skull? Eller i vart fall gjorde sitt allra bästa i förhållande till att tömma allt av krafter och svett som kunde ligga lagrat i denna 185 cm långa kropp.
Måste bara säga att det var ett perfekt lopp. Lagom långt, kul sträcka med folk längs hela vägen och inte minst fantastiskt väder! Var en ren njutning(även om jag på Bygdøy allè var av en helt annan uppfattning) och det lockar klart till gjentakelse/upprepande.

Summerat kan man säga att jag tömde alla mina krafter och nådde mitt mål.

Också fick jag en kall öl;)..

* Zlatan bar sitt AC Milan till scudetto och firar sin 9:e ligaseger på 10 år. Med 5 olika klubbar i 3 olika länder. Inte annat än f***ing outstanding!!

** Hockey VM är helt plötslig hett igen och tacka Norge för det. Respektlöst och kämpande slår de tillbaka lag efter lag och är nu klara för kvarten, andra gången genom tiderna. Där väntar Finland och det vore så jäkla skoj om de kunde knäppa de finska lejonen på nosen!

*** Sverige «la sig» mot Canada igår? Tror inte i min innersta fantasi att svenska lag driver med sånt nonsens och utgår från att de regelrätt loosade mot ett bättre Canada. Möter Tyskland i kvarten. Tror Tre kronor faktiskt kan gå på en stjärnsmäll av yttre dimension här om man inte höjer kvaliten, har inte varit bra tidigare i någon match egentligen och mer eller mindre snubblat fram till kvarten..

**** Fotbollsblogg av yppersta kvalite och massa kärlek... http://blogg.expressen.se/birro/

***** Åh vad jag väntar på Galaxy S II.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar