tirsdag 17. mai 2011

Abstinensen

Det blir som ett vakum. En typ av "Vad fan gör jag nu känsla" som ger en kroppslig oro som man inte riktigt kan förklara. Abstinens? Nej, det är det bara knarkare som får. Jag är ju inte beroende, klarar helt klart att sluta eller hålla mig undan om jag vill.. Men vad gör man nu, som den beroende och fullständigt älskande fotbollsidioten man är? Alla stora ligor släcker lampan nu. United har avgjort i England, Barca avgjorde för länge sen i Spanien och Zlatans karatespark mot Cassano under det vilda firandet i Rom satte punkt för serie A. Finito. Vi har 90 minuter kvar av fotbollserotik denna säsongen när Barcelona - Manchester United möts i Champions League på Wembley. Ev finalen i Europa League mellan Porto-Braga med. That`s it. That`s it folks! Medans övriga Europa drar för ridån på de stora fotbollscenerna får man som blek Nordbo nöja sig med Tromsö, Sogndal, Kalmar och de andra "storheterna" i Skandinavien. Stockholmsderbyn i all ära bara det kunde spelas 90 minuter utan läktarvåld någon gång.. Jag ska inte pissa på Allsvenskan och Tippeligan, säkert bra ligor och säkert kul för dom som har sina favoritlag. Jag bryr mig bara inte. Kvaliten är inte tillräcklig. Sorry. När det heller inte är något mästerskap i år så er det liksom dödfött. Varför "hang in there" liksom..
Likt en brunbjörn går man i ide. Somnar och laddar till nästa säsong..
Eller bänkar man sig framför Start-Rosenborg på Torsdag..? Bara för att hindra abstinensen..?

2 kommentarer:

  1. Kan hålla med om att kvallen är ganska kass i allsvenskan men om du börjar följa ett lag som AIK så kommer din abstinens absolut att försvinna. Laget är bäst i världen på att tömma dig helt på krafter, göra dig arg, göra dig glad och framför allt besviken. Lägg efter det på irritationen som det så kallade fansen framkallar med sina bomber och bengaler så har du hela kittet det enda man saknar är bra fotboll, funkar för mig:-)/Makst Bangura

    SvarSlett
  2. Passion har du min broder. Det e ju det undertecknad inte har før fotbollen på denna sidan av Europa och dær problemet ligger. Hade det en gång i tiden faktiskt. Limpar snurrade bort hela allsvenskan och gjorde mig till toktrogen ØISare av någon anledning. Var dem trogen æven om Limpan drog till Arsenal och hærjade vidare och jag føljde dem helt tills Erik Hamren tackade før sig och gick vidare. Gløden førsvann..
    PS: Jag ær vældigt glad att se Erik i landslaget. DS

    SvarSlett