fredag 11. november 2011

Shit

Tiden är knapp och jag tänker att det får vänta. På med kläder på mig, på med kläder på min lilla skatt.. Är alla väskor med? Fredag! Felicia är lika extas som oss. Hon har "ha-med-dag" i barnehagen. Innebär att du får ta med en valfri grej till barnehagen som du får visa upp. På egen risk sjlävklart. Inte alltid allt kommer med hem på Fredagar.. Medans hon står och väljer docka tänker jag att jag kanske hinner..? Nej, fan det gör jag inte.
Larma, låsa och ner till bilen. Johanna kör och jag vrider mig i framsätet.
Börjar ångra mig.
Efter att vi leverat i barnehagen blir jag avsläppt på Narvesen. Måste förnya busskortet. Bedömer mina chanser som relativt små att detta ska gå. Hoppar på buss 74 och som vanligt är alla sittplatser tagna av morgontrötta varelser som mer ser ut som zombier. Ingen pratar med någon, ingen ser på något som helst. Bara tomma blickar ut i luften.
Saaaatan.
Förbannat sugen på min Fredagskaffe jag alltid går och köper som standard. Känner det vattnar sig i munnen när jag tänker på den. Käften smakar gammal lägereld trots att jag borstat tänderna med Colgate Total. Märkligt. Smilet är inte så vitt som i reklamen heller..
Går sakta från Östbanehallen(klarar inte att springa) och siktar mot buss 54 utanför trafikanten. 1 minut. Irriterande. Alltid 3-400 skolungdommar som ska med bussen i den här tiden på morgonen. Brats, cats and hats. Var man sådär fjunig och kaxig när man var 17?
Väl på Kiellands Plass mer eller mindre löper jag inom och inkasserar en stor java med mjölk på Kaffe&Juice. Går på vilja nu. Min gamla hockeytränare sa det ganska bra: "Acceptera ett jävla skitjobb nu Andreas!"
Han hette Dan men kalldes Danne Dynga för att han var bondson. Var lika hård som han låter och jag hade hellre löpt in i en bergvägg än han om jag fått välja.
Där. Ingången till Darres gate 20 och kontoret. Hade det funnits hiss hade jag garvat. Jag grinar i stället. Hoppar upp för stegen med en frenesi inget annat än en kopp kaffe eller en morgoncigg kan locka fram(Nej jag röker inte men varit med om det förut..). Låser mig in och där, där långt borta är den! Jag har fan klarat det!

Herrtoaletten ligger till vänster och jag tar den tväraste sväng man kan och slänger mig in bakom den redan låsta dörren. Shit i ordets rätta bemärkelse. Dags att "acceptera ett jävla skitjobb"..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar