onsdag 30. november 2011

EMO is dead?

När jag vaknade i morse(efter att äntligen somnat) så var det nästan att jag checkade att huset fortsatt stod på Karlsrud. Att det inte hade blåst iväg och bytt plats i löpet av natten. Hamnat på Manglerud typ. De vindarna var det svettigaste hitills under vår period där, det knakade i varje planka tror jag och mina sista tankar innan nattkoman var hur i helvete detta skulle gå.. Men vi stod fortsatt kvar. 

Efter att gått med Felicia till barnehagen konstaterar jag att jag missat samtliga kommunala transportmedel ner mot byn med en knapp minut. Den morgonen idag? 10 min senare är jag på 4E. Bussen är svinkall och det är lika sterilt och tyst som i ett likhus. En överviktig EMObrud sätter sig framför mig och tar av allt av ytterkläder. Fryser tydligen inte. Kan ge mig fan på att det är Nightwish hon har i öronen med.

Gårsdagens löprunda sitter i vaderna..Aou, aou!

Ibra Cadabra. Älskar karln. Var fullständigt grym i 4-0 segern mot Chievo och hans första mål var lika vackert som en kall öl i solen!

Napoli-Juve igår var en fullständigt galen historia som till slut blev 3-3. Underhållning med stor bokstav! Ni som fortfarande påstår att SerieA är tråkigt, tänk om! Kan jämföra med Chelsea-Liverpool och Arsenal-Man C som var rena sömnpillrena, toppmatcher i England. Ligacup men likaväl. 

Boorks intervjuer är riktigt kassa. Loob förtjänar bättre.

EMObruden går av bussen utan att ta på sig jackan i kortärmat. Jag drar upp glidlåsen och gör mig klar för nästa hållplats.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar