tirsdag 8. november 2011

Guldbollar i höstmörkret

Börjar sakta återhämta mig som människa efter långhelgen i Det brittiska imperiets gamla huvudstad. I tillägg till bröllopet på Lördagen så blev det ju också sent de andra dagarna. Låg inte och spelade Ludo på rummet direkt. Dessutom sen flight på Söndagen.. För mycket för farsan assa, pallar inte längre han.

Bröllopet var en väldigt vacker ceremoni och inte minst en übertrevlig sammankomst. Vi fick vara vittner när Sam&Leela förevigade sina band till varandra och avgav de finaste löftena.. Stort, vackert, sagolikt.

Sitter och nickar till framför Superquiz på NRK3. Ikkje bra..

Zlatan fick guldbollen för femte året i rad. Vet inte om det är ett tecken på hans storhet eller bristen på andra.. För mig är Zlatan stor absolut men hallå? I mina ögon hade de kunnat ge en guldglob till Johan Elmander. För mest antal löpta mil på en säsong eller nåt.. Eller Kim. Gjorde en hel del viktiga mål och målpassningar i slutet. Dessutom tog hans sista frispark oss hela vägen till EM i Ukraina/Polen 2012. Vilken frispark han också fick pris för årets mål..

Jag har hört om höstmörker och trötthet men hallå?!! Så här trött ska man väl inte vara på kvällen. Klockan har inte ens passerat Åtta liksom. Måste nog börja träna igen, få tillbaka energi. Imorgon bitti kanske..

Thåström!! Älskar din musik i just höstmörker..

Och klart jag ska läsa Zlatans självbiografi.

Grekland är lika trött som rike som jag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar