mandag 14. mars 2011

Garfield Måndag

Man kan väl inte kalla det för "Blåmåndag" en dag som denna när solen skiner med hela sin bredd utöver Norges avlånga land..? Nej. Dessa dagar ska man bara njuta fullt ut och faktiskt börja påminna sig om våren närmar sig med små, små steg. Snödropp, solljus, energi. Mmmm!
Det lilla blå inslaget fanns dock där likaväl. Felicia stod upp på helt fel ben och ingenting var bra. Låg t.o.m kvar i sängen lite efter att vi gått upp och det sker sällan kan jag säga. Ville inte gå i barnhagen och det såg ut som att hon hade en hel jordglob på sina axlar. Tyngd och bedrövad..
Tror och hoppas det bara var en liten baksmälla efter helgens aktiviteter. Inte gjort överdrivet mycket men massa frisk luft, snöbollskrig etc tömde nog krafterna på henne.
Ska inte förneka att jag fick en liten dos av det jag med..
Varför är det så? Att vissa dagar bara känns totalt oaktuellt-att-ens-smila-till-världen? Solen skiner ju som sagt..
Tror lite eftermiddagsträninga fixar biffen jag. Träning påverkar alltid humöret positivt:)..

Annars har helgen varit finfin. Varit ute massa och i Lördags hjälpte också Felicia till med snöskottningen(se bilde)
Drog ut till Lommedalen och sov där till Söndagen och hela förmiddagen var vi ute. Världens coolaste snöborg och ett snöbollskrig med mer militäriska insikter genomfördes och jag tror det var där de sista Felicikrafterna tömdes..:) På vägen hem i bilen såg det ut så här innan vi ens kommit till Bärums Verk..

Joda. Känner att kaffen redan börjar verka och att den griniga Måndagsandan jag haft sakta börjar raderas ut. Go me liksom.

Vad har annars skett i helgen.? AIK är på väg mot en megafyrverkerismäll och har 3-0 i matcher på regerande mästarna HV71, Zlatan såg rött efter att slagit en Barispelare i magen och Barca fick bara 1-1 mot Sevilla även om de hade total speldominans.
Hockeyn fortsätter ikväll och jag är totalgjuten framför tv:n. Färjestad "gav" bort segern på hemmaplan sist och jag räknar med att attityden och inställningen till denna drabbningen är återställd.. Ska Linköping slå ut Skellefteå..? Blir spännnnnnning!

Ha en fortsatt fin Blåmåndag allesammen:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar