søndag 19. desember 2010

Zlatan och Northug bröder?

Ligger i horisontalläge i soffan. Spoonar med Felicia framför julkalendern och följer dramat med blånissar vs rödnissar.
Felicia är som vanligt varm. Het som en liten kamin.. Fattar inte. Både jag och Jo är två istappar till människor som alltid fryser, "Skatt" är alltid varm hon. Kunde säkert stått för 50% av husets värme eller nåt.
Hade varit mums med dagens elpriser det.
Resterande 50 tar jag med ved..

Sverige fick som väntat vika ner sig mot Norge i EM-finalen, ingen megabomb det. Oddsen att Norge skulle loosa twice mot oss var.. ska vi säga mikroskopiskt liten..? Nu blev det inte så stora siffror som jag trodde och tjejerna föll definitivt med flaggan i topp. De har ju för satan skrivit historia med att ta sig till första finalen! Detta med flera juniorer, flera som inte ens spelar som proffs utan jobbar vid sidan av. Osar respekt att leka med de stora då.
Och sen när faaaaan blev jag engagerad i damhandboll haha!!?

Såg Messi leka fotboll igår igen, han är så himla elegant..

Zlatan gick ut bakvägen från San siro efter 0-1 mot Roma. Alla spelare SKA oavsett resultat gå via den mixade zonen och möta media.. Zlatan skiter i sånt. När Zlatan är grinig bryr han sig inte om vad som ska göras, han gör som han vill. Barnsligt? Divigt? Ja, kanske det. Därför man älskar honom med kanske. Nästa match vinner Milan, Ibra har varit stekhet igen och den här gången äger han mixade zonen. Alla vill ha ha Ibra. Alla..
Norge har samma man på lagg. Ski alltså. Northug och Zlatan skulle kunna vara bröder om utseendet hade matchat bättre. Nu har inte Petter bojkottat nån media som Zlatan gjorde med TV4 vad jag vet men..(kanske kommer). Han går dock förbi media varje gång han loosar, grinig som en 3-åring som tappat glassen i strandsanden. Han pallar inte och media ger honom svidande kritik..
Lika barnsliga, lika tjuriga. Lika förbannat bäst när de är på humör.. Det behövs badboys i all idrott som inte är lika A4 som andra skandinavier, så låt de vara i fred. Resultaten talar för sig själv efter vart..

Snart julferie. Ska bli svingott. Först ska ett julbord och några arbetsdagar till avverkas.. Innan jag sätter hela min tillit till SJ/NSB. Gambling på hög nivå.. Som att gå all-in utan täckning typ. Scary.

Grattis till ett nytt EM-guld! Spelar ingen roll om vi snackar Curling eller VM i lasso, du är solklar kapten i mitt lag oavsett. Ms Gro Hammerseng. El capitano. El beauty.

Men som sagt, när satan började jag bry mig om damhandboll...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar