onsdag 30. september 2009

Hösten har parkerat

I vanlig anda stressar man ut genom dörren med Felicia i ena handen och väskor och allt i den andra. 0730 e klockan. Satan, kommer jag iväg i god tid före kön? Alltid lika spännande, trafiken är ett märkligt fenomen och man har akldrig någon garanti. Idag var trafikgudarna snälla mot mig och Kirkeveien låg tämligen öde på väg upp mot Sagene. Felicia i komatillstånd i bak som vanligt och Pappa inte speciellt piggare han. Stjärtvärmen åker på för första morgonen på länge och jag känner att jag kanske var lite väl offensiv i min klädsel idag med tanke på att det var 3 ynka grader ute.
T-shirt med öppen kofta över, vad tänkte jag med? Efter att ha lämnat trollet i barnhagen går rundan som vanligt inom posten innan jag till slut ankommer kontoret. Köper nästan aldrig kaffe ute eftersom vi har maskin på kobbet men idag kändes det rätt. En stor, varm kopp som man kan värma händerna i. Eller runt. En stressad karl står och skrapar rutan på bilen och blir ännu senare på jobb än vad han skulle blivit en sommardag utan frost. Jag tar en zipp av min nyupphällda varma kaffe och traskar mot officen. Jag glömde ta stämpel på kaffekortet, fan.

Onsdag betyder som vanligt Back2Basic på Eixia Ringnes. 55 minuters fysisk terror. Terror som dock gör jävligt bra för kondisen och kroppen, men när man e mitt upp i det har man bara lust att gömma sig bakom en vekt eller nåt. Idag ska vi i tillägg på Broker efteråt och ta några kalla med SonyEricsson. Utfallet är väldigt osäkert..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar