fredag 25. september 2009

"Yeah, aha"

-"Hey Jay, what do u think is the difference between scandiavian and american men?"
-" Well... I don`t know.. how scandinavian men..."
Läs tystnad.
"- How do u work?"
-"U mean music or..?"
-"Yeah"
Vet inte helt vad Skavlan tänkte på när han skissade på intervjun med Jay-Z. Naturligt kan man väl ivart fall inte kalla det, jeez.
Nu var sammansättningen av gäster ganska skum och det kan man inte klandra Fredrik för men det e ju trots allt hans jobb att sy ihop dessa originala individer. Anna Anka och Jay-Z är båda bosatta i staterna, olika människor men samma amerikanska mentalitet. Mixa det med Henrik Schyffert som i och för sig är en jävligt skojig man men denna mix med amerikanska storheter och små lokala Skandinavkändisar, jag vet inte. Skavlan satt ju mest och stammade och visste inte vad han skulle säga när han fick en motfråga.
-"Aha yeah aha?"
Skavlan torkar sig lite lätt i pannan och tar nästa fråga.
Jag gillar Skavlan och har sett de flesta av hans episoder genom tiderna men detta blev lite dumt. Hans styrka e ju just att få alla gäster att involveras i ämnet, när det saknas blir det liksom lite tamt. Jay verkade dock tycka det var skitskoj att bedöma av skrattet hans..

Så här lite har jag att göra. Sitter ensam hemma(Inte helt, Felicia sover) och resenserar Skavlan:). Ett glas rött och lite halvgammal Brie som låg intryckt i kylskåpets högra hörn gör mig sällskap och medans jag har Immortal på låg volym i bakgrunden så e jag trots allt ganska nöjd.
Fredagar är jag helt slut, bara att erkänna. Inte mycket fjutt efter kl 22 och när man har världens mest morgonpigga dotter så ligger väl det i kortena.. Min älskade sambo är ute ikväll och det betyder att jag tar morgonpasset kl 06 imorgon tillsammans med Ole Brum, Fantorangen, Mora Träsk och alla andra. Dags att knyta sig med andra ord om man inte ska vara vrak när Felicia börja pilla en i ansiktet(hon e så söt när hon gör det så man kan inte bli irriterad). Gott att det är helg:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar