søndag 3. juli 2011

Persistence of time

- Scott Ian in action -

Så var vi redan inne i juli. Ferietid och inte en solstråle så långt ögat kan blicka.. Läste att juni var den mest regntyngda juni på många, många år i Oslo. No shit. Har regnat en hel del alltså och det känns som om vi kanske fått vår beskärda del nu. Välkommen fram Mr Sun! Come to me now and make me wear t-shirts haha!

Sist jag skrev var det efter Foo Fighters ljuddebakel som jag var minst sagt besviken över. Hade förväntningar som en liten indianunge på sin första spåring, och att då få ett ljudfiasko i trynet e inte så "himla sköj" assa. Inte ta ifrån mig mitt godis typ.
Just nu är det en timme innan jag drar till Ullevi. Dryga 8 timmar till avspark(Nej, ska faktiskt inte åka och se IFK mot Gais) och igen gläder jag mig som den indianungen. IGEN! Lär mig aldrig elle..? Men denna gången kan det inte bli fel, i vart fall inget ljudfiasko. The Big4 består av 4 stabila band som gjort flera tusen konserter tillsammans, de osar rutin. Dessutom ingen Telenor Arena som kan fucka upp heller. Blir bra. Gläder mig faktiskt mest till att se det enda bandet jag inte sett förut nämligen Anthrax.
Var stor fan av Scott Ian & co på 90-talet och "Among the living" och Persistence of time" är fortfarande två av mina mest spelade när jag ska se bakåt i tiden. S.O.D och D.R.I var två andra band som kom i Anthrax fotspår.. 90-tal ljuva 90-tal.
Inte missa direktsändningen på SVT förresten, sänder mellan 18-00!
Då får du ju dessutom med dig de små pissbanden Metallica och Slayer i tillägg.. B-L-Y-tunga Slayer!

En timme tills Heum kommer och plockar upp mig. Alltid jag, Thomas Heum och Pål&Mette som drar på dessa grejerna som innehåller metal. Tror det är tredje färden till Göteborg nu tex.. Kul att ha den kärnan som ses ett par ggr per år och du vet vad det handlar om. Hård musik som alla diggar. No fuzz, no complications.. Pure metal:).
Säkert samma gamla hotell med, dumt att spåra ur helt. Blir definitivt samma pub före. Det är självskrivet haha.
Do I got the time? Yeah I "Got the time"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar