lørdag 25. juni 2011

Foo Fighters in Telenor Arena


"Are The Foo Fighters playing too loud for the PA-system? I said, are the Foo Fighters playing too loud for the PA-System? Huah!?"
Ja, dessvärre. Eller så var det värmen inne i ett kokande Telenor Arena som spökade.. Oavsett lite smått pinsamt. Ljuden var i utgångspunk grötig (Daves röst hördes knappt på vissa låtar pga uppdissade elgitarrer) och när den sen försvinner helt så sammanfattar det kvällen lite grann. Bandet jobbar stenhårt. De kämpar för att få upp händerna på publiken och sjunga med på låtarna, dock får de inget grattis. Dave Grohl vinkar gång på gång till publiken att händerna ska upp i vädret i takt med musiken men de förvinner sakta. Tror inte folk blev helt övertygade när ljudet var som det var helt enkelt. Visst, det fanns höjdpunkter.
Allsången till "Hero" är sånt som Skansenpubliken skulle drömma om och "Everlong" funkar bra som sista akt pga att det är en skitbra låt. Likaväl är jag missnöjd när jag går ut från Stabekks hemmaplan. Jag hade glatt mig så jävligt till denna konsterten och hade den nyligen nedlastade Wembleyspelningen på näthinnan(Några kompisar som var där och de intygar att stämningen var betydligt bättre..). Det blev inte så igår kväll. Om det var Foo Fighters, Telenor Arenas eller bådas fel ska jag låta vara osagt, vet bara att låtar som "Pretender" och "Best of you" hade kunnat låta så mycket bättre.
Jag får humra lite och minnas tillbaka när de spelade på Norwegoan Wood i 2008. Det var inget annat än en svinbra konsert där ljudet var perfekt..

Nu laddar vi vidare till Big4 på Ullevi nästa helg. Där blir inte ljudet dåligt, det kan jag lova..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar