tirsdag 7. februar 2012

Satans krupp

Efter Fredagnattens tråkiga episod är Felicia enormt sliten. Sov i stort sett hela eftermiddagen både Lördag och Söndag och natten runt i tillägg. Prövade dagis i Måndags men de ringde efter halva dagen och sa att Felicia var helt slut! Hämtade henne och drog hem och slappade i soffan da det det tydligen var det hon behövde. Hon somnade 1730 och sov 13 timmar i sträck. Heelt gone alltså. Idag har hon varit vaken men ändå slapp. Inte mycket "futt" i henne om man säger så. Jag hade inte satt mig in speciellt mycket i falsk krupp som det heter förutom att jag hört om det. Hör man lite runt så är det visst ganska vanligt och många har varit med om det. Inte alla får mediciner mot det som vi fick dock men om symptomene inte minskar efter vart och är tillräckligt utbredda sätter de visst in behandling. Felicia fick andas i en mask i några minuter samt 3 doser av tabletter som skulle fördelas över lika många dagar. Det får ju en att tänka om det kanske var det detta hon hade i Egypten vid 1 års ålder med? Samma symptomer då men da var hon ju så liten så inte kunde tala om att hon inte kunde andas. Johanna vaknade av det lyckligtvis.. Får se om hon återfår krafterna tills imorgon när vi ska dra upp till Sälen och möta "kussarna"! Blir några härliga dagar med skidåkning, telemark mm. Behöver det känner jag. Lite ro och alpluft.. Nu kommer Johanna hemåt och avlöser mig så jag får tatt några timmar på officen med. Dags att hoppa i vinterkängorna. Hörs:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar