fredag 3. februar 2012

Jag har varit på Speed-date och det är fan magi i luften..

Felicia är inte annorlunda, hon har bara väldigt olika prioriteringar mot andra barn på hennes ålder. Inbillar jag mig da. För vilken 4-åring väljer Sushi som första alternativ på frågan "vad vill du äta till  middag, du får välja vad du vill"? Totalt crazy i Sashimi tjejen, trycker det som om det vore dillchips eller nåt. Tidsfråga innan hon nallar min maki med.. God forbidden!

Far-dotter-helg. -15 ute sabbar ju lite av planerna att vara ute och köra bob helt klart. Bada kanske. Eller bio? Kommer på nåt helt säkert men hade liksom ingen plan B klar.. Som vanligt på dessa helgerna får F somna i soffan med mig. Klart det, är ju inte mer än en blödig farsa. Lite sött snarkande blir som ljuv musik till den nya whiskeyn dessutom(fick av grabbarna i helgen men redan slut nästan. Inte bara min förtjänst!!).
I brist på bra La liga eller Zlatanshow på Canal+ föll valet på Skavlan bla. Mina dagliga följeslagare bröderna Tore & Steinar Sagen, var med och jag måste ju säga att det var lite märkligt att se dom sitta där i ett seriöst underhållningsprogram och vara seriösa. Dom som inte hört "Radioresepsjonen" tyckte säkert att de var skittråkiga i tillägg. De kan ju liksom inte snacka piss om allt och alla som de gör på daglig basis där heller, det som faktiskt gjort dem så ultrapoppis i detta land. För er som inte hört programmet kan det beskrivas med följande ord: 2-timmars daglig skitsnackshow med elementära samtalsämnen som ofta spårar ur.. På P3. Helt enkelt genialt.

Lyssnat på First Aid Kit i veckan faktiskt. Dagbladet rullade ut en sexa och geniförklarade dem. Hade aldrig hört om dem men var beredd att hålla med efter några lyssningar. Låten i kväll var riktigt "mysigt" genomförd dessutom..

Har varit schizofrenisk de sista veckorna angående vilken "partner" jag ska ha. Efter att jag sålde min Note som jag var skitnöjd med föll valet på Nexus S till samma produsent. Inte helt 100% kemi. Vi bråkade och skrek. Ofta om helt oväsentliga saker och vi gick helt enkelt varandra på nerverna. Skilsmässan var ett faktum efter bara få dagar. Efter Måndagens "speed-date" var jag dock övertygad igen. Nu hade jag hittat rätt! Jag som var såå nära att falla tillbaka på Note, ett fegt val i mina opartiska ögon men safe. Närhet. Trygghet. Ni vet.. Nära men bara nära. Min nya bekantskap har lockat mig sen första titt med sina sexiga kurvor och moves. Shit, detta var något nytt liksom! Finskor brukar ju vara tråkiga men inte "den här". Överlägset snyggast av alla därute inklusive äpplen och androider och dessutom smart, sexy och hot! Jag är glad för jag är inte schizofrenisk längre när det gäller partnerval. Jag och hon bråkar inte, vi har det underbart tillsammans och vi gillar till och med samma filmer. Nu ska vi se "Snatch". Jag och min blåa Nokia 800 Lumia.. Peace out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar