fredag 16. september 2011

Frost, Sivert och Twitter

Kände det redan när jag stod opp ur sängen med en klängandes och morgonkramande Felicia runt min hals. Hon värmde mig med sin innebyggda kaminvärme. Detta till motsats åt all annan luft runt mig. Ljus och fin morgon men ändå, jag kände att den hade kommit och påmint oss. Den som minner en om att elementena bör slås på snart(Om inte Felicia kramar en då). Att Kung Bore inte är så långt borta. Frosten. Den satans kalla frostnatten med tillhörande frostmorgon.
Snubblade ner mot bussen i min alltför tunna höstjacka som jag aldrig använt, som jag köpte för 2 år sen och sen lät hänga.. Folk stod och skrapade rutorna på bilen, närmast traumatiskt påminda om allvaret som ska komma och det med en tom, iskall blick. En chock varje år detta. Garage är en bra grej..
Ska trotsa frosten och kröna golfsäsongen med en avslutande 18-hålsrunda imorgon. Utslag 0920. Andis, handskar och ullsockor på god damn! Blir i vart fall uppvärmning haha! Jeez. Jaja, ordnar sig. Blir skoj och faktiskt säsongenas första 18-hålare om jag inte bommar helt?! P-p-perfekt. Big kahuba(Wooden) är redo och taggad. Frågan om inspelsklubborna är lika taggade?

Värmen på kontoret var välkommen. Två koppar kaffe och Spotify med Hypocrisys självbetitlade album och inledande "Fractured Millenium" gör mig sällskap. Fått noja på allt av Peter Tägtgren sista veckorna. Hypocrisy, LockUp och mera komersiella Pain.

Sivert Høyems nya släpps förresten idag. Löp och köp! En femma på tärningen i VG och den inledande singeln lovar väldigt gott. Passar fint till det kommande och tunga höstmörkret. Tungt och depressivt men ändå så vackert..

Okej folkens. Mindre och mindre här inne. Mer och mer på Twitter. Den kommersiella kanalen för meningslösa one-liners visserligen men dock så skoj..
Om ni inte redan har ett konto skaffa HER!
Om ni har så logga in och fölg b.l.a mig!
@zingoalla9 är mitt nickname. Kom igen da, bli med:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar