mandag 19. juli 2010

Semesterblogg

Jag vet. Har inte varit den bästa på att uppdatera eller ösa folket med information på sistonde, men kanske det som är meningen elle?! jo, visst är det så.. Semester är semester, ferie är ferie och då ska man inte ha någon form av förpliktelser. I vart fall inte känna en press att man har det. Jag menar shit, jag har till och med mobilen avslagen. Och jag jobbar med just mobiler, då är man väl relaxad elle?
Kanske inte måste vara så extrem, alla har sitt sätt att koppla av och alla väljer sin väg självklart. Min väg är att slå av mobilen bla, slippa tanken av att kolla alla missade samtal och kolla personsvararen. Feriemedelandet är läst in, auto-replyen är påkopplad. Allt är fixat. Ahh...

Veckan som gått har varit fantastisk.
Vädret opåklagligt med dryga 25 och sol, massa bad och lek för Felicia och den ena kusinträffen efter den andra. Jag och Jo har bara njutit av den extra barnvakten i min mamma & pappa och bara slappnat av och chillat. Supernice, kan inte klaga!
Andra veckan nu är vi i Nyköping. Lika gott här, Mormor & Morfar servar oss med det ena efter det andra och Felica är plåster på sina andra kusiner. Sova lunch finns inte i hennes värld just nu och hon faller ihop som ett korthus varje kväll, heeelt slut.. Idag satt vi ute i trädgården och åt jordgubbstårta med kaffe till i solskenet, så himla lantligt, så himla svenskt. Älskar svenska somrar på landet, finns inte en tendens till stress! Största stressen är om man ska hinna inom loppisen som "bara" har öppet till 15:00. Hmm..
Dagen idag har bestått av gräsklippning, badande med kidsen samt grillning. Perfekt alltså. Imorgon kommer Mackan & Linda med kidsen ner på besök. Ruggigt spännande att se hur det blir. De ska slagga i det gamla hönshuset här nere och man vet ju inte helt hur det passar dom. Förhoppningsvis perfekt.. Kolmården på Onsdag med alla kids och Felicia har redan lärt sig hur Tigerna låter. "Roarrr pappa!"
Roarrr hjärtat, jag gläder mig!

1 kommentar:

  1. Jeg sitter på kontoret og tenker at jeg savner sommerferie. Har mange gode barndomsminner fra sommer i Sverige med å bare "ta det lungt". Kos dere :)

    SvarSlett